Friday, September 08, 2006

A Clear View

looking through the glass, i wonder if what he sees is me. *squints*
but through the glass, some images get distorted. will it be?

looking through the glass, he sees me. just me.
underneath all the layers of pretense and cover-ups.
he's got that night-vision thing, he sees through the dark and cloudy.
he reads me like a book. better still, like a user's manual.
but like every user, sometimes you just keep pressing the wrong buttons even when you know it's not going to work.
he's the sweetest thing ever.
so understanding, yet never unreasonably obliging.
always giving, yet demands attention at the same time.
my Prozac. my anti-depressant.


bila jalan ini temui persimpangan
arah mana akan kau tujui?
kalau di satu ujung ada suatu yang mendesak
yang menolak-narik kau
yang memaksa-maksa kau
namun
kalau di satu ujung lagi ada cita-cita kau
yang kau inginkan
yang hati kau impikan
apa kah akan jadi satu taruhan?
maka kau harus tau
hati aku takkan berpaling
ketika saat kau mengambil langkah
kiri, kanan.
arah mana yang kau tuju itu
aku akan berada di ujung satu penjuru
melihat kau
kira arah yang kau ambil itu jadi penentu
antara kepentingan kau dan harapan aku
antara kehendak kau dan kemahuan aku
terpulang.
persimpangan itu adalah pilihan
kalau jalan itu jalan yang kau mahu
setapak yang kau ambil
adalah setiap nafas dan degupan jantung
hingga akhirnya di ujung jalan itu
kau bertemu aku.

No comments: